Архів новин
«   »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
Сьогодні 376
Вчора 650
За цей тиждень 2451
За минулий тиждень 4010
За цей місяць 10350
За минулий місяць 26015
За весь час 601388
Дякую за підтримку України у протидії російському агресору – Президент про рішення послів країн ЄС щодо запровадження санкцій проти осіб, причетних до незаконного будівництва Керченського мосту
12 Липня 2018
Закон «Про освіту» дав старт реформі у галузі освіти, яка має на меті докорінно змінити українську школу – перейти від школи знань до школи компетентностей. 

Нова українська школа, впровадження якої розпочнеться з 1 вересня 2018 року, прагне розвивати нову успішну людину - особистість, патріота, інноватора. Є низка компетентностей, від яких залежить успішність людини в наш час. Це громадянська, соціальна компетентність, уміння спілкуватися з людьми, збереження власного здоров’я, навички володіти своїм емоційним станом, вміння навчатися впродовж життя й критичне мислення, підприємливість та інноваційність. І всі ці компетентності знайшли своє відображення в Концепції Нової української школи.

Формула нової школи містить такі складові, як педагогіка партнерства, новий зміст, нова структура, орієнтація на учня, вмотивований вчитель, справедливе фінансування і рівний доступ до освіти, виховання на цінностях та сучасне освітнє середовище.

Першокласники, які підуть до школи у 2018 році (а їх в районі 401), будуть навчатися 12 років. У новому законі передбачено поділ середньої освіти на три рівні: початкова освіта тривалістю чотири роки (1-4 класи); базова середня освіта тривалістю п’ять років (5-9 класи); профільна середня освіта тривалістю три роки (10-12 класи).

У 2018 році розпочалась реформа початкової освіти. За плином дорослішання учнів "Нової української школи" відбуватиметься реформа і наступних рівнів.

З введенням нового навчального стандарту змінюються зміст і результати навчання, методики викладання та оцінювання. Освітній процес має перейти від вертикальної, авторитарної педагогіки до горизонтальної — до взаємодії між батьками, вчителями й учнями, тобто до педагогіки партнерства. Новий підхід передбачає підтримку дітей, розвиток у них критичного мислення, самоповаги і впевненості в собі. Навчання сфокусоване на розвиток умінь, вікових особливостей дитини, формування компетенцій, необхідних для вирішення життєвих проблем.  Це одне з найскладніших завдань. Воно впирається не лише в те, щоб навчити педагога нових технологій, а й у зміну його свідомості.  

Тому для роботи в умовах Нової української школи позачергові очно-заочні курси проходять вчителі початкових класів (33), іноземної мови (31), фізичної культури (5), мистецтва (23), які працюватимуть в 1 класах у 2018-2019 н. р. (очні - на базі КВНЗ «ВАНО», заочні - на платформі EdEra). Такі ж курси проходять заступники директорів з навчально-виховної роботи.

Також новий зміст навчання міститься у новому державному стандарті і передбачає зменшення кількості предметів у школі, вводяться інтегровані курси. Профільна освіта готуватиме учня до майбутньої професії. Дитина зможе вибрати те, що цікаво саме їй та зосередити свою увагу на цих предметах. Вчителі закладів освіти самостійно обирають оновлені підручники та програми, за якими будуть навчати наших дітей.

Завдання, які стоять перед вчительством держави, надзвичайно важливі: перетворити українську школу на школу для сучасного життя. Еліту треба не тільки виховати, а й утримати. Щоб цього досягти, ми маємо виховати випускника, який  буде в змозі  пропонувати реальні сценарії зміни ситуації в державі, шукати рішення. Відповідальність за своє життя, вибір, свою країну — один із найважливіших результатів української школи, який має бути.

Хотілось б зазначити, що це ще не всі зміни, які чекають українських школярів і вчителів у наступному навчальному році. «Закон про освіту» - базовий. Для того, щоб реформувати систему  освіти в Україні, потрібно підтримати ще низку законопроектів. Зокрема,  «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту».


Алла СТОРОЖУК, 
начальник відділу освіти райдержадміністрації